VNDesign

Podcast marketing

2020. szeptember 06.

PODCAST ÉS PODCAST MARKETING

Podcastnak az a hanganyag minősül, amely RSS technológiát használ, tehát ha egy weboldalra feltöltünk egy hanganyagot, az nem podcast: akkor podcast, ha egy választott RSS Podcast szolgáltató (lehet ingyenes vagy fizetős, pl. Potbean) oldalán saját RSS csatornánk van, és ezt az RSS csatornát beküldjük pl. a Spotifynak vagy az iTunes-nak, valamint ezt az RSS csatornát publikáljuk a honlapunkon. A hanganyagot tehát az egyszer létrehozott RSS csatornánkon “szórjuk szét” online.

A podcastokat az teszi egyedivé, hogy a tartalom feltöltését követően az RSS (Real Simple Syndication) technológiának köszönhetően a különböző podcast terjesztőkön, disztribúciós csatornákon pl.: iTunes, Soundcloud, Spotify, is megjelennek az új epizódok, ha pedig fel vagyunk iratkozva, automatikusan meg tudjuk hallgatni. Egyébként rá tudunk keresni az adott témára, mert a csatornákon (pl. iTunes-on) témák szerint tudunk böngészni.

podcast.jpg

A podcast a modern rádiózás megkerülhetetlen eleme. A podcastba tagozódnak az epizódok, az adások.

A podcast egy olyan hanganyag, amelyet interneten teszünk közzé. Olyan rádióadás jellegű tartalom, amely feltöltést követően online érhető el.

A podcast ideális esetben epizódokból áll és ennek tudatosan átgondolt rendszeressége van. Pl. minden hétfőn 20.00-kor publikáljuk. Ezt mi döntjük el.
A minimum javasolt első publikálási tartalom: 3 db epizód egyszerre. Ezt követően mindig 1-1 epizód.

Az epizód adásként is értelmezhető, tehát 1 db epizód = 1 db adás = 1 db hanganyag.

A közzétett epizódokat a felhasználók nem csak meghallgathatják, hanem le is tudják tölteni, (tehát legalább erre az időre az internetnek rendelkezésre kell állnia). A podcasting technológiának köszönhetően a podcastra fel is lehet iratkozni ingyenesen, bár előfizetős opciós is rendelkezésre áll, ehhez elsősorban már közönség kell. A csatornára történő feliratkozás teszi lehetővé, hogy az epizódok automatikusan megjelenjenek, és döntés szerint letöltődjenek a felhasználó eszközére (pl: mobilra vagy tabletre, vagy amire szeretnénk).

Működési elve a fentiek szerint:

  • hanganyag
  • RSS csatorna
  • RSS csatorna megosztása disztribúciós csatornákon, pl. Spotify
  • disztribúciós csatornák linkjeinek megosztása honlapon, blog.hu-n, közösségi médiában

Előnyök az online rádióval szemben, bár érdemes mixben használni:

  • bárkinek lehet bármennyi 
  • egy modern és sales marketing csatorna
  • költséghatékony
  • nem „kötelez” állandó tartalomszolgáltatásra
  • a disztribúciós csatornák révén (Spotify, iTunes, Android, etc.) látens célcsoportokat érhetünk el
  • nincs bejelentési kötelezettsége
  • új közönséget tudunk szerezni
  • “pénzzé tudjuk tenni” a tartalmat, mert egy bizonyos tömeg után lehet előfizetéses is akár
  • kényelmesen integrálhatók a reklámok
  • kevésbé zavaró a reklám és sokkal több lehetőségünk van a reklám elhelyezésére, ennek csak a fantáziánk szab határt
  • önmagában a podcast lehet egy saját márka is, vagy erősíthet egy márkát
  • hol a tömeg? minél több disztribúciós csatornára iratkozunk fel, annál nagyobb eséllyel érjük el az embereket; ha e mögé pedig marketing folyamatot is teszünk (honlap + közösségi média), garantáltabb a siker

podcast3.jpg

Mire figyeljünk?

  • A hanganyag elején javasolt egy 6-10 másodperces kellemes intro zene és annak a 2 mondatos összefoglalója:
  • melyik csatornán vagyunk,
  • az adott epizódban miről lesz szó.

 

Mire figyeljünk még?

  • hasznos + szórakoztató jelleg arányára ügyeljünk,
  • a fotóra, amelyet feltöltünk,
  • a csatornának logóra is szüksége van, ha profik szeretnénk lenni, elvégre márkát építünk,
  • az epizódok rövid leírására.

 

Podcast szolgáltatásaink

  • Podcast stratégia
  • Podcast epizódok koncepciója
  • Szövegírás
  • Podcast professzionális felvétele
  • Podcast csatornák kialakítása
  • Podcast marketing és promóció a közösségi médiában
  • Előadások
  • Teljes körű online marketing


http://vndesign.hu/pr-ugynokseg/

hello@vndesign.hu

 

süti beállítások módosítása