VNDesign

VNDesign

Kardinális kérdések gépjármű dekoráció kapcsán

2015. július 17. - Papirrozmar

Népszerű promóciós eszköz a gépjármű dekoráció, amely hatékony megoldása lehet a márkánk erősítésének. A tervezésnek viszont a grafikusok általában kellő adag türelemmel tudnak csak nekiállni, mert számtalan technikai követelménynek kell megfelelni az ügyfelek igényein túl. Az alábbi bejegyzéssel az ő és a klienseik közös munkáját kívánom megkönnyíteni. :)

illu.jpg

Ha az ügyfél még nem döntött, potenciális érvek az általános promóciós értéken túl, miért érdemes gépjármű dekorációt választani:

  • Egyedivé teheti a gépjárművét az új „öltözékkel”.
  • Eltávolítható, módosítható.
  • Mozog és reklámoz. :)
  • Érdemes elosztanunk a költséget arra az intervallumra, amelyre a garancia szól és havi bontásban kiszámolnunk, mennyibe fog kerülni a havi gépjármű marketing.
  • Leírható költség.

Mire ügyeljünk a designnál?

  • Mi a cél? Mi az ügyfél elvárása? Ténylegesen támogatja az ügyfelet az, amit kér?
  • A gépjármű mindkét oldalára ugyanazt a designt szánjuk? (Nem célszerű, nem kifizetődő.)
  • Hol van illesztés? Például oda nem javasolt kiemelt design elemet tennünk, pl. logót.
  • Hol van mélyedés? Van a mélyedésnek íve? Fontos, hogy ha íve van, szánunk oda valami lényegeset? Miért pont oda? Mi a sugara az ívnek?
  • Messziről és közelről mit „kéne” látnunk? Követési távolságból mi olvasható és mi nem?
  • A gépjárműnek sebessége van, ezért a design súlya jellemzően a gépjármű hátsó harmadában összpontosul. A sebesség miatt használunk dinamikus íveket is, amelyek ezt az érzetet fokozzák a külső szemlélő számára.

Hol vannak a „banánhéjak” a grafikus és az ügyfél számára?

  • Az ambícióban. :) Rengeteg apró elem nem fog érvényesülni, kivéve, ha az elemek emberi szemmel 1-2 másodperc alatt kivehető és értelmezhető összefüggő formává rendeződnek.
  • Az ideális design vektoros (ai, eps, PDF). Amennyiben Photoshoppos megoldásra kényszerülünk, (mert az ügyfél ragaszkodik hozzá), úgy számolnunk kell 1-2 gigányi file-okkal, amelyekre egy nyomda és kivitelező sem fog őszinte mosollyal reagálni.
  • Az életünket jelentősen megkönnyíthetjük, hogy megvásároljuk az adott gépjármű típusának megfelelő vektorgrafikus file-t, így kiküszöbölhetjük a manuális mérés (emberi) hibáinak előfordulását. Könnyebben tudjuk prezentálni is a látványtervet.
  • A mérés felelőssége pénzben mérhető az ügyfél számára.
  • Ügyfélként olyan konstrukciót ne fogadjunk el, amely nem tartalmaz részletes garanciát.
  • Ha összekeverjük a gépjármű fóliázást a gépjármű dekorral. Az előbbi inkább nyújt védelmet a karosszéria kapcsán a kellemetlen vagy olykor durva sérülésektől (pl. macska-tappancs, levelek elszíneződése, sár, kavics, gallyak, jégeső). Ebben az esetben nem csak dekorációs célról van szó, a feladat releváns fóliát kíván meg.

 Hogyan állunk neki a tervezésnek, majd kivitelezésnek? Röviden, az ügyféllel egyetértésben:

  • Személyesen (!) tekintjük meg a gépjárművet. :) Kiderül a márka, típus, méret, szín, tulajdonságok, esetleges hibák.
  • Lemérjük, és több szögből lefotózzuk.
  • Elkészítjük a designt vektoros formában és azt a gépjármű fotójára helyezve, majd 3D látványtervként is prezentáljuk, a véglegesnek tekintett designt az ügyfél írásban jóváhagyja. Véglegesítjük a nyomdakész file-okat. A kivitelezőnek úgy adjuk át az anyagot, mintha a saját autónkról lenne szó.
  • Kiválasztjuk a célnak megfelelő fóliát. (Többféle van.) A tervek nyomtatásra kerülnek.
  • Apróbb, kiálló részeket átmenetileg eltávolítjuk, ha van lehetőség rá. (Nem minden kivitelező szokta.)
  • Megtisztítjuk és zsírtalanítjuk a gépjárművet, mert homogén felületre van szükség. A homogenitás fontosságát nem lehet eléggé kiemelni, szignifikánsan befolyásolja a garanciában foglaltakat.
  • Fóliázás: illesztéseknél is precízen eldolgozzuk (ez idő).
  • Ellenőrizzük.
  • Ügyfél mosolyának begyűjtése.
  • 1-2 hét múlva ismét ellenőrzés, miután a gépjármű forgalomban is haladt, és míg kellően ráfeszül a karosszériára (addig tulajdonképpen likvidnek tekinthető).
  • 4 hét alatt ki fog derülni az összes látens hiba. A korrekt, ügyfél felé történő kommunikáció arra is kiterjed, hogy a megrendelést megelőzően tájékoztatjuk őt arról, mire és mire nem terjed ki a garancia. Hozott anyagra dolgozunk és nem mindegy, milyenre.

Milyen gépjárműre NEM célszerű fóliát illeszteni?

  • Korrodáltra.
  • Sérültre.
  • Amelyen már eleve fólia van.
  • (Műanyag elemekre.)

Mennyibe kerül?

  • Attól függ, hogy a fólia az autó mekkora felületére kerül (felirat, logó, netán full 3D?),
  • és milyen fóliát választunk hozzá. (A fólia jár egy bizonyos „élettartammal” és a későbbi tisztítást is befolyásolja, amelyet megfelelő távolságból ejtünk meg.)
  • Ha az ügyfél azt szeretné, hogy 4-5 évig tartós legyen a fólia, a minőségnek ára lesz. Rendszeresek azok az igények is, amikor nem ilyen intervallumra van szükség a gépjármű dekor kapcsán.

 :)

LinkedIn

süti beállítások módosítása