PODCAST ÉS PODCAST MARKETING
Podcastnak az a hanganyag minősül, amely RSS technológiát használ, tehát ha egy weboldalra feltöltünk egy hanganyagot, az nem podcast: akkor podcast, ha egy választott RSS Podcast szolgáltató (lehet ingyenes vagy fizetős, pl. Potbean) oldalán saját RSS csatornánk van, és ezt az RSS csatornát beküldjük pl. a Spotifynak vagy az iTunes-nak, valamint ezt az RSS csatornát publikáljuk a honlapunkon. A hanganyagot tehát az egyszer létrehozott RSS csatornánkon “szórjuk szét” online.
A podcastokat az teszi egyedivé, hogy a tartalom feltöltését követően az RSS (Real Simple Syndication) technológiának köszönhetően a különböző podcast terjesztőkön, disztribúciós csatornákon pl.: iTunes, Soundcloud, Spotify, is megjelennek az új epizódok, ha pedig fel vagyunk iratkozva, automatikusan meg tudjuk hallgatni. Egyébként rá tudunk keresni az adott témára, mert a csatornákon (pl. iTunes-on) témák szerint tudunk böngészni.
A podcast a modern rádiózás megkerülhetetlen eleme. A podcastba tagozódnak az epizódok, az adások.
A podcast egy olyan hanganyag, amelyet interneten teszünk közzé. Olyan rádióadás jellegű tartalom, amely feltöltést követően online érhető el.
A podcast ideális esetben epizódokból áll és ennek tudatosan átgondolt rendszeressége van. Pl. minden hétfőn 20.00-kor publikáljuk. Ezt mi döntjük el.
A minimum javasolt első publikálási tartalom: 3 db epizód egyszerre. Ezt követően mindig 1-1 epizód.
Az epizód adásként is értelmezhető, tehát 1 db epizód = 1 db adás = 1 db hanganyag.
A közzétett epizódokat a felhasználók nem csak meghallgathatják, hanem le is tudják tölteni, (tehát legalább erre az időre az internetnek rendelkezésre kell állnia). A podcasting technológiának köszönhetően a podcastra fel is lehet iratkozni ingyenesen, bár előfizetős opciós is rendelkezésre áll, ehhez elsősorban már közönség kell. A csatornára történő feliratkozás teszi lehetővé, hogy az epizódok automatikusan megjelenjenek, és döntés szerint letöltődjenek a felhasználó eszközére (pl: mobilra vagy tabletre, vagy amire szeretnénk).
Működési elve a fentiek szerint:
- hanganyag
- RSS csatorna
- RSS csatorna megosztása disztribúciós csatornákon, pl. Spotify
- disztribúciós csatornák linkjeinek megosztása honlapon, blog.hu-n, közösségi médiában
Előnyök az online rádióval szemben, bár érdemes mixben használni:
- bárkinek lehet bármennyi
- egy modern és sales marketing csatorna
- költséghatékony
- nem „kötelez” állandó tartalomszolgáltatásra
- a disztribúciós csatornák révén (Spotify, iTunes, Android, etc.) látens célcsoportokat érhetünk el
- nincs bejelentési kötelezettsége
- új közönséget tudunk szerezni
- “pénzzé tudjuk tenni” a tartalmat, mert egy bizonyos tömeg után lehet előfizetéses is akár
- kényelmesen integrálhatók a reklámok
- kevésbé zavaró a reklám és sokkal több lehetőségünk van a reklám elhelyezésére, ennek csak a fantáziánk szab határt
- önmagában a podcast lehet egy saját márka is, vagy erősíthet egy márkát
- hol a tömeg? minél több disztribúciós csatornára iratkozunk fel, annál nagyobb eséllyel érjük el az embereket; ha e mögé pedig marketing folyamatot is teszünk (honlap + közösségi média), garantáltabb a siker
Mire figyeljünk?
- A hanganyag elején javasolt egy 6-10 másodperces kellemes intro zene és annak a 2 mondatos összefoglalója:
- melyik csatornán vagyunk,
- az adott epizódban miről lesz szó.
Mire figyeljünk még?
- hasznos + szórakoztató jelleg arányára ügyeljünk,
- a fotóra, amelyet feltöltünk,
- a csatornának logóra is szüksége van, ha profik szeretnénk lenni, elvégre márkát építünk,
- az epizódok rövid leírására.
Podcast szolgáltatásaink
- Podcast stratégia
- Podcast epizódok koncepciója
- Szövegírás
- Podcast professzionális felvétele
- Podcast csatornák kialakítása
- Podcast marketing és promóció a közösségi médiában
- Előadások
- Teljes körű online marketing
http://vndesign.hu/pr-ugynokseg/
hello@vndesign.hu